De motorcomputer ontvangt informatie over het motortoerental van de krukaspositiesensor die zich normaal gesproken in de buurt van of op de krukas bevindt. Hierdoor kan de regeleenheid bepalen wanneer brandstof moet worden ingespoten en wanneer bij sommige motoren de lucht-brandstof combinatie moet worden ontstoken. Bijna alle motoren met verdelerloze ontstekingssystemen maken gebruik van deze sensoren. De computer zou niet weten hoe het ontstekingstijdstip moet worden ingesteld als de kruksensor niet goed werkt, waardoor de motor kan afslaan of niet meer reageert. Een ander teken dat het controlelampje zou kunnen doen afgaan, is als de motor afslaat. Er kunnen slechte motorprestaties of trage acceleratie zijn. Deze sensoren werken vaak niet meer door overmatige hitte en ze kunnen ook stoppen met werken door slechte elektrische verbindingen of bedrading. Hoewel ze niet worden genoemd als normale onderhouds items, werken deze sensoren vaak zonder waarschuwing defect. Daarom adviseren sommige reparatiebedrijven om ze te vervangen bij motoren met een hoge kilometerstand als preventieve maatregel voor je BMW krukassensor. De beste nokkenas sensor kiezenOm de ontstekingsvolgorde van de brandstofinjectie en de spoel te synchroniseren, wordt de ontsteking van de cilinder geïdentificeerd met behulp van de BMW nokkenassensor. Om de exacte locatie van de krukas aandrijving te bepalen, moet de nokkenassensor samenwerken met de krukassensor. De motorregeleenheid kan bepalen wanneer de eerste cilinder zich in het bovenste dode punt bevindt door de ingangen van de twee sensoren te combineren. Wanneer je het gaspedaal indrukt, detecteert een moderne auto-start of auto-stop motor’s nokkenaspositiesensor welke cilinder in zijn arbeidsslag is ten opzichte van de krukas positie. Deze sensor levert vervolgens benzine en vonken om de motor te ontsteken. Voordat het volledig defect raakt en je strandt, kan een defecte nokkenaspositiesensor je een waarschuwing geven. Het is dus belangrijk om de beste kwaliteit nokkenas sensor te kiezen. Waarom je een krukas- en nokkenas sensor nodig hebtDe krukas wordt gebruikt om de beweging en locatie van de zuiger te meten. De rotatie van de krukas in één verbrandingscyclus was twee keer. Zuigkracht, compressie, verbranding en uitlaatslag vormen de twee omwentelingen. Met een krukassensor is het een uitdaging om te bepalen welke slag op een bepaald moment plaatsvindt, maar het kan de locatie aangeven. De nokkenas draait één keer per verbrandingscyclus, de slag kan eenvoudig worden bepaald met behulp van het nokkenassignaal. Kort gezegd zorgen een samenwerkende nok- en kruksensor voor een nauwkeurige positie en slag. Dit geeft informatie aan de motorregeleenheid, die vervolgens het injectie- of vonk timing bepaalt. |