Ik zou graag zeggen dat contextueel adverteren elk bedrijf zal redden van moeilijkheden, het zal beschermen tegen aanvallen van concurrenten of een kleine winkel in een jaar tijd in een groot bedrijf zal veranderen, en over het algemeen is dit het coolste dat iedereen in zijn leven zou moeten proberen. Helaas is deze promotiemethode niet voor alle bedrijven geschikt. Iemand kan zich een volledige set formaten en tools veroorloven die door de advertentiemarkt worden aangeboden. Anderen moeten kiezen op basis van de taken en specifieke kenmerken van het bedrijf. Het probleem berust niet altijd op het ontbreken van een budget of het gebrek aan professionaliteit van specialisten. Er zijn specifieke factoren die het tijdelijk verlaten van contextuele reclame een vrij logische stap maken. Verbod op reclame Deze beperking is te wijten aan de wetten en het beleid van Google-zoekmachines. Zo is onlinereclame voor alcoholische producten en medische diensten verboden. Er zijn onderwerpen waarvan de promotie alleen is toegestaan na het verstrekken van licenties of toegestane documenten – pyrotechnische producten, bankdiensten, enz. Weinig vraag Het bijzondere van contextueel adverteren in zoekmachines is dat advertenties worden weergegeven in overeenstemming met het verzoek van de gebruiker. De meest effectieve reclame moet volledig interesses zijn en de behoeften weerspiegelen. De kans om potentiële kopers van ruimtemotoren of olie aan te trekken is vrijwel nihil, aangezien vragen over deze onderwerpen bijna nooit worden gebruikt. Hier zijn enkele situaties waarin de vraag erg laag kan zijn: Het is de bedoeling om reclame te maken voor nieuwe diensten of innovatieve producten die nog niemand kent. Voor deze doeleinden is bannerreclame geschikt, evenals reclame in netwerken: op thematische bronnen en doelgroepen;
De behoefte aan beeldreclame Contextuele reclame is niet geschikt om het merk te leren kennen en om gebruikers te informeren over het bestaan van het bedrijf, over de goederen of diensten die het aanbiedt. Het gebruik van een ander advertentiekanaal, zoals een banneradvertentie of een native artikel, is veel voordeliger. Evaluatie van de effectiviteit hangt rechtstreeks af van de complexe doelstellingen van het merk. U moet niet alle beschikbare formaten nutteloos gebruiken om informatieruis te creëren en uw bedrijf maximaal onder de aandacht te brengen. Zo werkt het niet, en het budget moet worden beschermd. Onbeschikbaarheid om verkeer te ontvangen De site is niet gereed om verkeer te ontvangen. Lage conversieratio’s, slechte bruikbaarheid, pagina’s die niet geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten – eventuele gebreken zullen potentiële kopers uitschakelen, zelfs met advertenties van hoge kwaliteit en een uniek productaanbod. De verkoopafdeling heeft een lage conversieratio van leads naar verkoop. Advertentievertoningen zijn niet altijd een klik, een klik is niet altijd een bestelling en een bestelling is niet altijd een verkoop. Vanwege de incompetentie van de managers die verantwoordelijk zijn voor communicatie in de eerste fase en een onjuiste verwerking van inkomende verzoeken, kunt u potentiële klanten verliezen die geïnteresseerd zijn in het bedrijf en een verzoek achterlaten op de site. Het bedrijf is niet klaar om het aantal bestellingen te vergroten. Er kan een situatie ontstaan wanneer er reclame wordt gelanceerd, het aantal bestellingen is sterk gestegen, maar het bedrijf heeft problemen met het leveringsschema of problemen met de beschikbaarheid van goederen in het magazijn. In dit geval is de kans groter dat reclame het bedrijf schaadt, het aantal negatieve recensies verhoogt en het budget verkwist, dan dat het bijdraagt aan de geïntegreerde ontwikkeling ervan. Waarom geld uitgeven aan het werven van potentiële klanten als ze een aankoop niet kunnen voltooien? Product van slechte kwaliteit of zwakke USP Sommige bedrijven hopen dat contextuele reclame hen zal helpen een product te verkopen waarvan bekend is dat het van slechte kwaliteit is, of hen zal redden van een gedetailleerd verhaal over de concurrentievoordelen, waarin ze duidelijk niet sterk zijn. U kunt geen hoge prestaties behalen of een gebruiker dwingen om op een advertentie te klikken als het merk zelf niet begrijpt wie het is, waar het is en waarom het bestaat. Een gebruiker die op een advertentie heeft geklikt, wordt waarschijnlijk geen koper als er geen goed verpakt aanbod is. Weinigen zullen geïnteresseerd zijn in een niet-concurrerende prijs of slechte voorwaarden. Uiteindelijk zullen lage klikfrequenties leiden tot hogere kosten per klik en hogere advertentiekosten. Slechte recensies op internet De reputatie van een bedrijf heeft een sterke invloed op de merkloyaliteit en de uiteindelijke keuze van klanten. De grote hoeveelheid informatie op het World Wide Web en de beschikbaarheid ervan kan de geplande winst verstoren. Negatieve recensies, opmerkingen op gespecialiseerde sites en aggregators kunnen het pad van een potentiële klant van toepassing tot aankoop abrupt onderbreken. Voordat u een reclamecampagne start, is het raadzaam om zorgvuldig te controleren op negatieve beoordelingen, deze uit te werken, de oorzaak van het voorval te neutraliseren en te zorgen voor een toestroom van nieuwe positieve opmerkingen, ondersteund door een aangename bonus. Het is beter om kritieke situaties te vermijden en geleidelijk aan klantenloyaliteit op te bouwen door middel van kwaliteitsproducten en -diensten, evenals constante communicatie en antwoorden op vragen die van belang zijn. Onrealistische verwachtingen Welk resultaat kunt u verwachten van een advertentiecampagne, zelfs als deze is geconfigureerd door een wizard van niveau 80, wanneer gegevensverzameling niet op de site is geconfigureerd – analysesystemen, oproepregistratie, CRM. Alle cijfers zijn bij benadering, indicatoren zijn relatief en efficiëntie is over het algemeen twijfelachtig. Prognoses zijn gebaseerd op het totale aantal klikken of hits, en vertekenen daarom het algemene beeld en verspillen een deel van het budget. Deskundigen kunnen alleen hoogwaardige optimalisatie van een advertentiecampagne uitvoeren als er statistieken en gegevens beschikbaar zijn die de werkelijke impact van elke advertentie weergeven. Dit geldt voor alle marketingactiviteiten van een bedrijf: hoe meer formaten en kanalen er worden gebruikt, hoe gedetailleerder en gedetailleerder de analyses zouden moeten zijn. Waarom naar een bureau gaan of naar een professionele freelancer gaan als je zelf een specialist kunt opvoeden en hem vanaf de eerste week met complexe taken kunt belasten, van het maken tot het beheren van verschillende advertentiecampagnes. De moeilijkheid zit hem in het feit dat het minstens een jaar duurt om zo’n specialist op te leiden, evenals een aanzienlijk budget voor penmonsters en andere experimenten. Buiten de theoretische basis zal de groeiende contextualist praktische ervaring nodig hebben, en zelfs dan kan niemand hoge prestaties garanderen. Het arsenaal van elke specialist wordt voortdurend aangevuld met interessante oplossingen, nieuwe kansen en praktische kennis over bepaalde onderwerpen. Plus het regelmatig bijwerken van advertentietools en de noodzaak van regelmatige optimalisatie van alle campagnecomponenten. In de meeste gevallen is het voor een bedrijf winstgevender om contact op te nemen met een bureau dan om tijd en middelen te besteden aan maatwerk. Verwachting van onmiddellijke feedback Het voordeel van contextueel adverteren is dat u onmiddellijk verwijzingen naar de site kunt krijgen na het passeren van moderatie en het lanceren van campagnes. Achter dit gemak gaan echter veel nuances schuil die verband houden met het verzamelen van statistieken en het optimaliseren van een reclamecampagne – vaak van 1 tot 3 maanden. Pas na een grondige studie van alle details zal het de verwachte inkomsten en het geplande investeringsrendement opleveren. Soms, 2-3 weken na de lancering van de campagne, begint de adverteerder te denken: “Geldverspilling”, “Geen resultaat”, “Het kanaal werkt niet”, aangezien de verwachte conversiekosten hoger zijn dan voorspeld. Je kunt niet toegeven aan de eerste drang om ‘alles uit te schakelen’ of ‘het budget te verlagen’ als het bedrijf zijn doelen echt wil bereiken, wat alle sceptici en alarmisten zal verbazen die de mogelijkheden van contextuele reclame hebben opgegeven.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com |
https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html |